zoomit

zoomit
همه چیز درباره تکنولوژی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 612
بازدید کل : 33889
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

 «استیو بالمر در دفترکار خود یک تبلت ۸۰ اینچی دارد که به ویندوز 8 مجهز است. او برای تلفن زدن، مطالعه یادداشت ها و مواردی مانند آن، از این ابزار چند لمسی دیواری استفاده می کند. این ابزار برای وی مثل یک تخته وایت برد است که ایمیل هاش را روی آن می خواند. این چیزی است که ما می خواهیم برای فروش عرضه کنیم. » 


این توصیف از محیط کار مدیرعامل مایکروسافت، چیزی است که توسط فرانک شاو معاون بالمر به سایت Wired گفته شده است. و در جدا از این موضوع جالب که بالمر چگونه از آیکون های مترو ویندوز که شبیه محیط کاربری ویندوز فون است، در این اندازه بزرگ استفاده می کند، نکته مهم گفته های شاو، اعلام تصمیم مایکروسافت برای عرضه عمومی چنین گجتی در آینده نزدیک است. 

مثل اینکه اخبار تبلت ۲۲ اینچی اندرویدی ویوسونیک ، مایکروسافت را هم به فکر انداخته است. البته محصولی که شاو از آن صحبت می کند، همان صفحه ۸۰ اینچی مجهز به ویندوز شارپنیست که در نمایشگاه CES رونمایی شد‫.‬ شاو توضیح می دهد که مایکروسافت تصمیم دارد این محصول جدید را با همکاری کارخانه دیگری تولید کند‫.‬ 

این طور که پیدا است، مایکروسافت تصمیم دارد به هر شکل ممکن، قابلیت مهم سازگاری با همه صفحه نمایش ها را در ویندوز 8 به نمایش بگذارد. این سیستم عامل به گونه ای طراحی شده که از تبلت های کوچک تا کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ را پشتیبانی کند. با پردازنده های کم مصرف ARM که در اسمارت فون ها به کار می رود، به خوبی پردازنده های پرقدرت اینتل و AMD ویژه دسک تاپ ها کار می کند. و صفحه چند لمسی ۸۰ اینچی جدید، یکی دیگر از اندازه های صفحه نمایشی است که این سیستم عامل به خوبی از پس آنها بر می آید. 

البته شاو به این نکته هم اشاره می کند که احتمالا این محصول همانند پروژه Surface مایکروسافت در شروع کار با استقبال مصرف کنندگان روبرو نشود. اما وی اعتقاد دارد که در این محصول، مصرف کننده موضوع بحث نیست، زیرا مایکروسافت به خوبی با بازار خود آشنا است و هر محصول را برای هدفی تولید می کند. او می گوید ایده صفحه نمایشی که کامپیوتر نباشد و به کامپیوتر هم نیازی نداشته باشد، احتمالا در یکی دو سال اول با استهزا دیگران روبرو خواهد شد. 

اما شاو می گوید: «هر نمایشگری باید قابلیت لمسی داشته باشد، هر صفحه نمایشی باید بتواند یک کامپیوتر باشد و بتواند برای اطلاعات دریافتی بیرون ده خوبی داشته باشد. و این شیوه ای است که دنیا به آن روی خواهد آورد و آنها نمایشگرهایی با اندازه های مختلف خواهند داشت، یکی کوچک قابل حمل، یکی بزرگ ویژه پرزنت کردن و یکی جمع و جور و رومیزی». 

مایکروسافت هنوز زمانی را برای عرضه این تبلت غول پیکر اعلام نکرده است. اما می دانیم که نسخه پیش نمایش مشتری ویندوز 8 در ژوئن عرضه خواهد شد و احتمالا تا پایان سال شاهد عرضه نهایی این سیستم عامل باشیم. مهمتر از همه اینکه، قبل از کنجکاوی درباره قیمت و زمان عرضه این صفحه ۸۰ اینچی، اول باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا اصلا اندازه هایی مانند ۸۰ اینچ یا ۲۲ اینچ، تبلت محسوب می شوند یا خیر؟!

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:برنامه مایکروسافت برای عرضه تبلت های 80 اینچی ویندوز 8 , توسط علیرضا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :